خنك سازي ساختمان‌ها با يك روش نوين

در بسياري از كشورهاي در حال توسعه كه تعبيه سيستم تهويه مطبوع با فناوري مجهز در ساختمان‌ها مقرون به صرفه نيست، روش “خنك كننده تابشي منفعل ” (passive daytime radiative cooling) “روشي موثر براي خنك نگه داشتن هواي داخل ساختمان مي باشد به طوريكه در اين روش براي سقف ساختمان ها از رنگ سفيد استفاده مي كنند و اين امر موجب انعكاس نورخورشيد مي شود.

خنك‌كننده منفعل روشي بسيار كارآمد براي كنترل افزايش حرارت و اتلاف حرارت در ساختمان مي باشد. اين رويكرد يا با جلوگيري از ورود گرما به فضاي داخلي(پيشگيري افزايش گرما) يا از طريق از بين بردن حرارت از ساختمان(خنك‌كننده طبيعي) كار مي‌كند.

خنك سازي ساختمان‌ها با يك روش نوين

 

سيستم خنك كننده غيرفعال چيست؟

خنك كننده غيرفعال يك رويكرد طراحي ساختمان است كه بر كنترل گرما و اتلاف گرما در يك ساختمان متمركز است تا راحتي گرمايي داخل خانه را با مصرف انرژي كم يا بدون مصرف بهبود بخشد. . نمونه هايي از غرق هاي حرارتي در محل عبارتند از: جو بالايي (آسمان شب) ، هواي بيرون (باد) و زمين / خاك.

 

نوعي خنك كننده غيرفعال كدام است؟

حركت هوا حركت هوا مهمترين عنصر خنك كننده غيرفعال است. با افزايش تبخير باعث خنك شدن افراد مي شود و براي تهيه پشتيبان در شرايط ثابت به نسيم و فن نياز دارد. همچنين با حمل گرما از ساختمان به عنوان هواي گرم و جايگزيني آن با هواي خنك خارجي ، ساختمانها را خنك مي كند.

 

آيا خنك كننده غيرفعال خوب است؟

خنك كننده غيرفعال مي تواند به شما كمك كند تا در تمام تابستان خانه خود را بدون استفاده از كولر و يا كمك مكانيكي راحت نگه داريد. خنك كننده منفعل با استفاده از: استفاده از سايه و عايق براي جلوگيري از گرما در خانه در تابستان. استفاده از مواد ذخيره گرما مانند بتن براي جذب گرما.

 

سيستم خنك كننده تابشي چگونه كار مي كند؟

سيستم خنك كننده تابشي سطحي است كه با دما كنترل مي شود و با از بين بردن گرماي محسوس و در جايي كه بيش از نيمي از انتقال گرما از طريق تابش حرارتي رخ مي دهد ، دماي داخلي را خنك مي كند. . خنك كننده تابشي با جذب گرماي ساطع شده از بقيه اتاق ، كف يا سقف را خنك مي كند.

 

چرا خنك كننده غير فعال مهم است؟

استفاده از خنك كننده غيرفعال به معناي كاهش اختلاف بين دماي محيط داخلي و داخلي ، بهبود كيفيت هواي داخلي و ايجاد ساختمان براي محيط زندگي بهتر يا راحت تر براي زندگي يا كار است. همچنين مي تواند سطح استفاده از انرژي و اثرات زيست محيطي مانند انتشار گازهاي گلخانه اي را كاهش دهد.

 


تهویه رویا نوین ایرانیان كننده ,گرما ,ساختمان ,استفاده ,غيرفعال ,داخلي ,كننده غيرفعال ,كننده تابشي منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هاپکیدو ith دوره قرآن بیدختی های مقیم تربت حیدریه mansourwood تجارت الکترونیک دانلود فیلم و سریال دانلود کده